Blog
Se apropie sfârșitul motorului pe combustie internă în Europa?

Se apropie sfârșitul motorului pe combustie internă în Europa?


Parlamentul European ar trebui să voteze în 7 Iunie pentru ca toate autoturismelor și autoutilitarelor noi, începând din 2035 să nu producă emisii de CO2. Practic aceasta ar însemna ca până la acea dată, marii producători să livreze pe piață doar autovehicule nepoluante.


5 motive de ar trebui să ne intereseze votul din 7 iunie 

  1. Votul este unul extrem de important deoarece sectorul transportului rutier este cel mai mare consumator de petrol din Uniunea Europeană, așadar decizia de a pune capăt vânzării de motoare cu combustie internă este în linie cu ambițiile din REPowerEU.
  2. Din toate sectoarele ce consumă petrol, transportul rutier este cel mai pretabil emisiilor zero, (împreună cu transportul pe cale ferată), prin comparație cu transportul maritim sau aviația, ce au nevoie si de alte soluții precum combustibilii regenerabili sau hidrogenul.
  3. Autoturismele electrice își dovedesc deja fezabilitatea, iar unii producători auto produc și autoutilitare electrice care au destul de mult succes în rândul utilizatorilor, așadar tehnologia este îndeajuns de matură încât să fie gradual acceptată de majoritatea consumatorilor.
  4. Dacă Parlamentul European va decide ca începând din 2035, noile autoturisme și autoutilitare să fie nepoluante, aceasta ne va permite în următorii 13 ani să ne focusăm mult mai clar pe tranziția verde în transport și să avem și tranziția în cadrul industriei auto la nivelul producătorilor din diferite țări.
  5. Tranziția către vehicule nepoluante reprezintă de asemenea o modalitate extrem de eficientă de creștere a securității și independenței energetice. La momentul actual UE depinde în proporție de 97% de petrol din Rusia și Orientul Mijlociu, respectiv o tranziție către automobile electrice ar scădea considerabil această dependență, respectiv ar crește reziliența Europeană față de variațiile prețurilor la combustibili fosili.

Se apropie sfârșitul motorului pe combustie internă în Europa?

Ce înseamnă votul din Parlamentul European și de ce este important acesta?

Acest vot este foarte important din punct de vedere al politicilor climatice. În ultimul deceniu la nivelul Uniunii Europene vânzările de mașini au crescut (înainte de pandemie și actuala criză a cipurilor). În 2019 numărul mașinilor în cadrul UE a crescut cu 1,8% față de anul anterior, numărul mașinilor în circulație ajungând la 242.7 milioane, România înregistrând cea mai mare creștere (+7%).

Sub 5% din totalul acestor mașini erau electrice și/sau hybrid. Vehiculele mari (camioane, autobuze, dube s.a) în proporție de peste 90% au motoare diesel iar în 2019 doar 0,6% din totalul autobuzelor din UE era electric.

Așadar toți acești factori contribuie semnificativ la gradul emisiilor CO2 și alte noxe, emisii ce trebuie frânate considerabil pentru a atinge cerințele tratatului climatic de la Paris și implicit pentru îmbunătățirea calității aerului mai ales în mediile urbane. Noi standarde în privința emisiilor pot accelera tranziția către vehicule electrice care la rândul ei vor necesită o infrastructură upgradată a punctelor de încărcare și a rețelelor energetice.

Emisiile de CO2 în dependență de tipuri de transport rutier
Emisiile de CO2 în dependență de tipuri de transport rutier

Dacă acest vot trece în parlamentul European va fi un moment de cotitură, marcând finalul unei ere a importurilor masive de petrol care la rândul său ar duce la o scădere masivă a emisiilor provenite din domeniul transporturilor.

sursa: infoclima
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x